Keliauti po pandemijos bus lengviau – visas turizmo paslaugas rasime vienoje vietoje

2020-11-30

Puspilnė ar pustuštė stiklinė? Šią metaforą pandemijos situacijoje galima pritaikyti daugeliui verslų, kurių situacija tapo sudėtinga, o ateities perspektyvos – miglotos. Tarp jų ir turizmo sektoriaus įmonės, kurios buvo priverstos maksimaliai sumažinti sąnaudas, atsisakyti beveik pusės? darbuotojų, o likusius išleisti į prastovas. Itin skaudžiai nukentėjo atvykstamojo turizmo kelionių organizatoriai, viešbučiai, gidai. 

Visgi nepaisydami sudėtingos situacijos, Lietuvos turizmo rūmai (LTR) stiklinę mato puspilnę, o kol tęsiasi pandemija, mėgina ją dar labiau pripildyti nauja kokybe. Vienas iš pavyzdžių – šiuo metu kuriama visos Lietuvos turizmo paslaugų teikėjus sujungsianti duomenų bazė. Joje bus galima rasti daugybę turizmo sektoriaus įmonių: nuo apgyvendinimo ir kelionių organizatorių iki gidų ir pramoginių veiklų.

Puspilnė ar pustuštė stiklinė? Šią metaforą pandemijos situacijoje galima pritaikyti daugeliui verslų, kurių situacija tapo sudėtinga, o ateities perspektyvos – miglotos. Tarp jų ir turizmo sektoriaus įmonės, kurios buvo priverstos maksimaliai sumažinti sąnaudas, atsisakyti beveik pusės? darbuotojų, o likusius išleisti į prastovas. Itin skaudžiai nukentėjo atvykstamojo turizmo kelionių organizatoriai, viešbučiai, gidai. 

Visgi nepaisydami sudėtingos situacijos, Lietuvos turizmo rūmai (LTR) stiklinę mato puspilnę, o kol tęsiasi pandemija, mėgina ją dar labiau pripildyti nauja kokybe. Vienas iš pavyzdžių – šiuo metu kuriama visos Lietuvos turizmo paslaugų teikėjus sujungsianti duomenų bazė. Joje bus galima rasti daugybę turizmo sektoriaus įmonių: nuo apgyvendinimo ir kelionių organizatorių iki gidų ir pramoginių veiklų.

„Šis projektas neturi analogų mūsų šalyje ir taps didžiuliu žingsniu į priekį Lietuvos turizmo sektoriui. Keliomis kalbomis pateikiama informacija ne tik leis skaitmenizuoti ir patraukliai pateikti turizmo rinkos dalyvių pasiūlymus, bet ir pasitarnaus kaip platforma, per kurią vietos tiekėjai taps lengviau pasiekiami užsienio šalių turizmo organizatoriams“ – sako Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

Galimybę sukurti duomenų bazę, o tuo pačiu – pakviesti turizmo specialistus į diskusijas ir mokymus, Lietuvos turizmo rūmai gavo laimėję Mokslo inovacijų ir technologijų agentūros skelbtą konkursą pagal priemonę „Turizmo inovacija“.

Tiesa, pandemija kiek pakoregavo projekto veiklas ir vietoje „gyvų“ susitikimų buvo rengiami skaitmeniniai. Tačiau ir čia galima įžvelgti puspilnę stiklinę – dalyvauti mokymuose virtualioje erdvėje paprasčiau, peržiūrėti mokymų medžiagą gali didesnis skaičius žmonių.

Rugpjūčio – lapkričio mėnesiais vykusiame mokymų cikle, kurį sudarė 15 mokymų apie skaitmeninę rinkodarą ir pardavimus bei 17 mokymų apie naująją duomenų bazę, dalyvavo daugiau kaip 1300 dalyvių iš visos Lietuvos.

„Šie mokymai parodė, kaip svarbu turizmo bendruomenei nuolat bendrauti, pritraukti ekspertų iš kitų sričių ir netgi kitų šalių bei kartu mokytis. Ypač – kai turizmo laukia ilgas bei sudėtingas kelias susigrąžinant klientus. Įvertinę didelį mokymų populiarumą ir poreikį, suteiksime galimybę visiems, nespėjusiems sudalyvauti mokymuose, juos peržiūrėti patogiu metu Turizmo rūmų interneto svetainėje“ – sako Žydrė Gavelienė.